Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaşadığı topluluk ortamında değeri olan , kabiliyet, tutum ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı binalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına uygun ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis göre;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde değalışveriştirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç üs öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler midein tıpkısıdır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme midein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değalışverişebilir, ancak sürecin doğası değalışverişmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birçok filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime konusunda bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim bilimi, isim midein dirim boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere uygun olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda maruz terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise bizatihi vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yöntem olarak ele tuzakındığında ise terbiye sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; okul ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, yetki, imtihan hatimeları kabil istenilen davranış değalışverişiklikleridir.